لوازم جانبی موبایل

راهنمای جامع خرید شارژر موبایل

شارژر گوشی

یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین محصولات مورد نیاز در کنار یک گوشی، شارژر آن است. شارژر به عنوان یکی از لوازم جانبی اصلی و ضروری برای یک گوشی شناخته می‌شود. محصولی که در کنار بسیاری از گوشی‌ها فروخته می‌شود. با این حال، ممکن است در زمان خرید گوشی شما شارژر نداشته باشد یا در طی زمان، ممکن است با خرابی شارژر مواجه شوید. این موضوع، خود عاملی است که سبب می‌شود تا در دفعات بعدی نیاز به خرید شارژر موبایل داشته باشید.

اگر خرید لوازم جانبی و به خصوص شارژر موبایل، برای شما یک موضوع تکراری و دغدغه‌مند است، لازم است تا درباره آن نکاتی را بدانید. نکاتی که به شما کمک کند تا بتوانید خریدی مطمئن و مناسب برای یک شارژر موبایل داشته باشید و از آن نتیجه مناسبی را به دست آورید. در ادامه این مقاله با 7 مورد از اصلی‌ترین موارد در خرید شارژر موبایل روبه‌رو خواهید شد. مواردی که می‌تواند شما را به خرید بهترین گزینه شارژر گوشی راهنمایی کند.

1.    در نظر گرفتن نوع کابل مورد نیاز برای شارژر

یکی از مهم‌ترین موضوعات و نکات در خرید شارژر موبایل، نوع کابل مورد نیاز برای یک شارژر است. انواع مختلفی از کابل وجود دارد که برای هر مدل از گوشی با دیگری متفاوت است. از همین رو زمانی که به سراغ خرید و استفاده از شارژر موبایل می‌روید، لازم است تا این نوع را مشخص کنید. کابل شارژر موبایل اندروید با کابل شارژر موبایل آیفون متفاوت است. از همین رو می‌تواند به انتخاب متفاوتی نیز منجر شود. به همین دلیل، پیش از خرید شارژر موبایل، داشتن اطلاعاتی دقیق درباره مدل گوشی و شارژر مورد نیاز اهمیت بسیاری را دارد.

2.    مدل شارژر مورد استفاده و مزایای هر مدل

علاوه بر نوع کابل، مدل‌های مختلفی نیز از شارژر در بازار وجود دارند. هریک از انواع مختلف شارژر خود دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی هستند. مزایایی که می‌تواند نیازهای فردی را برطرف کند. شناخته شده‌ترین مدل از شارژر، انواع شارژر دیواری هستند. این مدل از شارژر که رایج‌ترین مدل شارژر نیز هستند، کاربردهای بسیاری را دارند. با این حال، انواع دیگری از شارژر، مانند شارژر فندکی، شارژرهای دستی، شارژرهای سلول سوختی، شارژرهای خورشیدی، شارژرهای شارژ داک و انواع پاوربانک دسته بندی‌های دیگری از این محصولات هستند. دسته بندی‌هایی که هریک، ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود را دارند و برای برخی از مصارف و در برخی از شرایط گزینه مناسب و بهتری برای استفاده خواهند بود.

خرید انواع مختلف شارژر موبایل موجود در بازار

خرید انواع مختلف شارژر موبایل موجود در بازار

 

3.    توجه به دارا بودن فناوری فست شارژ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای خرید شارژر موبایل مورد بررسی قرار می‌گیرد، توانایی فست شارژ بودن آن است. تمامی انواع شارژرهای جدید گوشی با قابلیت فست شارژ ساخته می‌شوند. این موضوع می‌تواند سبب شود تا شارژر موبایل بتواند با سرعت بیشتری به شارژ گوشی بپردازد. از همین رو این فناوری سبب می‌شود تا زمان کمتری برای شارژ موبایل مورد نیاز باشد و با سرعت بیشتری، موبایل به درصد بالایی از شارژ دست پیدا کند. این موضوع علاوه بر زمان کمتر برای شارژ موبایل، می‌تواند موجب افزایش سلامتی و دوام باتری گوشی شما نیز بشود!

4.    سازگاری آمپر شارژر با باتری موبایل

زمانی که به دنبال خرید شارژر موبایل برای خود هستید، به میزان طرفیت گوشی و میزان جریان گوشی خود نیز توجه داشته باشید. خرید یک شارژر مناسب می‌تواند براساس میزان نیاز و شرایط شما متفاوت باشد. در واقع زمانی که به سراغ انتخاب یک شارژر مناسب و جدید برای گوشی خود می‌روید، لازم است تا میزان آمپر یا جریان شارژر را با ظرفیت مورد نیاز گوشی بسنجید.

اگر این ظرفیت کمتر از میزان نیاز گوشی باشد، می‌تواند سرعت شارژ شدن گوشی را با مشکل روبه‌رو سازد. این در حالی است که اگر میزان آمپر شارژر بیشتر از ظرفیت گوشی، مشکل خرابی را برای گوشی و باتری گوشی شما به همراه خواهد داشت. از همین رو تناسب بین ظرفیت گوشی شما و آمپر شارژر مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخاب شارژر مناسب برای استفاده موبایل شما!

انتخاب شارژر مناسب برای استفاده موبایل شما!

5.    توجه به میزان ظرفیت ولتاژ در یک شارژر

هر دستگاهی مانند گوشی یا تبلت، نیاز به ولتاژ خاصی برای شارژ شدن خود دارد. این میزان ولتاژ براساس نیاز دستگاه مشخص می‌شود. از همین رو باید توجه داشته باشید که برای خرید شارژر موبایل، براساس نیاز دستگاه خود انتخاب کنید. داشتن ولتاژ بالاتر از میزان نیاز گوشی، می‌تواند باد کردن و خراب شدن باتری گوشی شما را به همراه داشته باشد.

این در حالی است که ولتاژ کمتر از میزان مورد نیاز، ضعف باتری و خراب شدن باتری را در بلند مدت به همراه دارد. این موضوع سبب دیر شارژ شدن گوشی شده و زمان بیشتری را از شما برای شارژ شدن باتری گوشی خواهد گرفت.

انتخاب شارژر مناسب برای استفاده موبایل شما!

انتخاب شارژر مناسب برای استفاده موبایل شما!

6.    در نظر گرفتن کیفیت شارژر مورد استفاده

کیفیت یک شارژر موبایل، موضوع مهم دیگر برای خرید شارژر موبایل است. اصل و فیک بودن شارژر می‌تواند سبب شود تا به یک انتخاب با دوام یا کم عمر دست پیدا کنید. در واقع شما با خرید یک شارژر اصل، هزینه بیشتری را برای مدت زمان بیشتر پرداخت می‌کنید. هزینه‌ای که می‌تواند دوام و سلامت گوشی شما را نیز به همراه داشته باشد و از میزان هزینه نهایی و میزان خرابی به وجود آمده برای گوشی شما بکاهد.

باید در نظر داشته باشید که شارژر‌های ارزان‌تر، همیشه گزینه‌های بهتر و مناسب‌تری نیستند. این محصولات می‌توانند خرابی گوشی شما را به همراه آورند و مشکلات بسیاری را برای استفاده از گوشی داشته باشند.

7.    طول و اندازه کابل برای خرید شارژر موبایل

به عنوان آخرین موضوع مهم در خرید شارژر موبایل، لازم است تا به اندازه و طول شارژر توجه کنید. اگر به دنبال خرید یک شارژر دیواری و معمولی هستید، میزان طول کابل ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد. میزان طول کابل مشخص می‌کند که تا چه میزان می‌توانید دورتر از پریز با گوشی خود کار کنید!

آخرین نکات درباره خرید شارژر موبایل

خرید شارژر موبایل، نیاز به اطلاعات دقیق و کاملی دارد. اطلاعاتی که می‌تواند به شما کمک کند تا به انتخاب بهتر و کامل‌تری برای یک شارژر مناسب دست پیدا کنید. امید است خواندن این مقاله و 7 نکته مهم بیان شده در آن، به شما برای داشتن یک انتخاب بهتر کمک کننده باشد.

 

سوالات متداول

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h5″ question-0=” چرا خرید شارژر موبایل مهم است؟” answer-0=”خرید شارژر موبایل مهم است زیرا شارژر یکی از لوازم جانبی اصلی و ضروری برای هر گوشی است. اگر شارژر اصلی خراب شود یا در زمان خرید گوشی جدید شارژر همراه نباشد، نیاز به خرید شارژر جدید پیش می‌آید.” image-0=”” headline-1=”h5″ question-1=”چه نوع کابلی برای شارژر موبایل مورد نیاز است؟” answer-1=”نوع کابل مورد نیاز برای شارژر موبایل بستگی به مدل گوشی دارد. برای گوشی‌های اندروید و آیفون کابل‌های مختلفی وجود دارد که باید بر اساس مدل گوشی خود کابل مناسب را انتخاب کنید.” image-1=”” headline-2=”h5″ question-2=”چه مدل‌های مختلفی از شارژر موبایل وجود دارد؟” answer-2=”مدل‌های مختلفی از شارژر موبایل وجود دارد که شامل شارژرهای دیواری، شارژرهای فندکی، شارژرهای دستی، شارژرهای سلول سوختی، شارژرهای خورشیدی، شارژرهای شارژ داک و پاوربانک‌ها می‌شوند. هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند.” image-2=”” headline-3=”h5″ question-3=” چرا فناوری فست شارژ مهم است؟” answer-3=”فناوری فست شارژ مهم است زیرا باعث می‌شود گوشی با سرعت بیشتری شارژ شود. این فناوری زمان کمتری برای شارژ کامل باتری می‌طلبد و همچنین می‌تواند به افزایش دوام و سلامت باتری کمک کند.” image-3=”” headline-4=”h5″ question-4=”چرا سازگاری آمپر شارژر با باتری موبایل مهم است؟” answer-4=”سازگاری آمپر شارژر با باتری موبایل اهمیت دارد زیرا آمپر نامناسب می‌تواند به باتری آسیب برساند. آمپر کمتر باعث کاهش سرعت شارژ و آمپر بیشتر می‌تواند منجر به خرابی باتری شود.” image-4=”” count=”5″ html=”true” css_class=””]

 

2 دیدگاه در “راهنمای جامع خرید شارژر موبایل

  1. Mahla Taj گفت:

    مرسییییییی
    راهنماییتون جامع و عالی بود

    1. امیرعلی نوری گفت:

      خواهش میکنم،خوشحالیم که خوشتون اومده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *