کیف پول ارز دیجیتال

معرفی لجر نانو ایکس

معرفی لجر نانو ایکس

دستگاه لجر نانو ایکس به عنوان یک کیف پول سخت‌افزاری، به شما این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیجیتال و NFT خود را به‌ طور امن ذخیره کنید. این دستگاه با تعریف چندین ویژگی امنیتی از جمله، یک تراشه امن تایید شده (CC EAL5+) که از کلیدهای خصوصی و عبارات اولیه شما در برابر حملات فیزیکی و نرم افزاری محافظت می‌کند، توانسته عملکرد ایمنی را برای کاربران خود ایجاد کند.

از آنجایی ‌که امنیت همیشه باید اولویت اصلی دارندگان ارزهای دیجیتال باشد، انتخاب ابزار اهمیت ویژه‌ای در راستای حفظ این امنیت پیدا می‌کند. تفاوتی ندارد که مدیریت مقدار کمی بیت کوین، اتریوم و یا هر ارز دیگری بر عهده شما باشد! در هر حال امنیت حرف اول را برای ورود به این تجارت می‌زند. از این رو هنگامی که امنیت دارایی‌های رمزنگاری به اولویت اصلی تبدیل می‌شود، کیف پول‌های رمزنگاری سخت افزاری به عنوان راه حل نهایی برای ذخیره ایمن دارایی‌های رمزنگاری تعریف خواهد شد. در نتیجه در ادامه قصد داریم یکی از بهترین کیف پول‌های این حوزه را مورد معرفی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید :  کیف پول سخت افزاری چیست؟

ویژگی‌های لجر نانو ایکس

  • قابلیت نصب حداکثر 100 برنامه
  • برخورداری از صفحه نمایش 128×64 پیکسل
  • قابلیت اتصال USB-C
  • برخورداری از تراشه ایمن گواهی (CC EAL5+)
  • امکان مدیریت NFT
  • قابلیت اتصال بلوتوث

لحر نانو ایکس

معرفی Ledger Nano X

لجر نانو ایکس معروف به ویژگی‌های امنیتی پیشرفته، سازگاری با تلفن همراه و پشتیبانی گسترده از ارزهای رمزنگاری شده است که جایگاه خود را در میان بهترین کیف‌پول‌های سخت‌افزاری کریپتو به دست آورده. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های دستگاه مذکور، سازگاری آن با تلفن همراه از طریق بلوتوث است که آن را از رقیب‌هایش متمایز می‌کند. در واقع باید گفت این ویژگی سطح بالایی از انعطاف‌پذیری را برای دسترسی و مدیریت رمزنگاری در حال حرکت به کاربران ارائه می‌دهد.

از طرفی باید به این موضوع اشاره کرد که لجر نانو ایکس قابلیت پشتیبانی از طیف متنوعی از ارزهای رمزنگاری شده را دارد. از این رو گزینه‌ای همه‌کاره برای کاربرانی با سبدهای رمزنگاری متنوع، به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که این ویژگی از طریق لجر لایو (نرم‌افزار رسمی همراه کیف‌های سخت‌افزار لجر) فراهم آورده می‌شود.

کیف پول سخت‌افزار لجر از بیش از 1800 سکه و توکن مطرح از جمله بیت کوین، اتریوم، سولانا و حتی موارد کمتر شناخته شده پشتیبانی می‌کند. در نتیجه با تعریف گزینه‌های بیشتر و متنوع‌تر، دست شما را در انتخاب ارز بازتر می‌گذارد و شرایط به مراتب بهتری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌آورد.

لازم به ذکر است که برای عملکرد بهتر این دستگاه، صفحه نمایش بزرگ و باتری قابل شارژ در نظر گرفته شده. از این رو مشاهده داده‌ها در صفحه نمایش و خوانایی آن‌ها در حد ایده‌آلی خواهد بود.

علاوه بر این، دستگاه لجر نانو ایکس قابلیت ادغام با بیش از 50 کیف پول شخص ثالث را دارد تا بلاک چین و اکوسیستم‌های خاص را با پتانسیل کامل خود کاوش کند. در نتیجه این محصول شرکت لجر، توان بالایی در ارائه عملکرد مطلوب داشته و می‌تواند شرایط فوق‌العاده‌ای را برای کاربران خود ایجاد نماید.

برای خرید لجر نانو ایکس کلیک کنید

خرید لجر نانو ایکس

نحوه عملکرد لجر نانو ایکس

کیف پول Ledger Nano X به عنوان یک مانع فیزیکی بین ارزهای دیجیتال و تهدیداتی چون حملات هکری آنلاین عمل می‌کند. از این رو هنگامی که یک تراکنش آغاز می‌شود، تراشه امن داخلی کیف یک عملیات رمزنگاری ایجاد کرده و کلیدهای خصوصی را جدا نگه می‌دارد و هرگز آن‌ها را در معرض اینترنت قرار نمی‌دهد.

لجر نانو ایکس به عنوان یکی از محصولات ایمن شرکت لجر، دارای ویژگی‌های به خصوصی به لحاظ عملکردی بوده که سبب ارتقاء تجربه کاربر می‌شود. از این رو برای اتصال این دستگاه از بلوتوث کم انرژی (BLE) بهره گرفته شده که امکان استفاده از آن را بدون نیاز به کابل، با دستگاه‌های اندروید یا iOS فراهم می‌کند.

با این وجود نکته‌ای که در رابطه با نحوه اتصال بی‌سیم لجر نانو ایکس مطرح می‌شود، در رابطه با نگرانی‌های امنیتی آن است. از این رو تدبیری که لجر برای امنیت این محصول در نظر گرفته، این است که با اتصال بلوتوثی، فقط داده‌های عمومی منتقل شده و داده‌های حیاتی (مانند کلیدهای خصوصی و seed) هرگز از دستگاه خارج نمی‌شوند.

در این حالت حتی اگر اتصال بلوتوث هک شود، امنیت Ledger Nano X به عنصر امن (SE) متکی بوده که رضایت شما را برای هر اقدامی درخواست می‌کند. از این رو باید گفت بلوتوث Nano X از یک پروتکل بلوتوث پیشرفته استفاده می‌کند. این پروتکل بلوتوث با استفاده از جفت شدن، احراز هویت را تضمین کرده و مبتنی بر مقایسه عددی است؛ به همین سبب محرمانه بودن را با استفاده از رمزگذاری مبتنی بر AES تضمین می‌کند.

از طرفی حتی اگر با اتصال بلوتوثی راحت نیستید و یا احساس نگرانی می‌کنید، این امکان برای شما تعریف شده تا بلوتوث را غیرفعال کرده و از کابل USB نوع C استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :  معرفی لجر نانو اس پلاس

نحوه راه‌اندازی کیف پول لجر نانو ایکس

به منظور فعالیت با کیف پول مورد بحث، می‌توانید از هر سیستم عاملی جهت اتصال بهره بگیرید. در واقع محدودیتی به لحاظ دستگاه مطرح نمی‌شود. چرا که این کیف پول از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و شرایط اتصال به سیستم‌های مختلف را دارد.

از این رو می‌توانید از هر نوع سیستم ویندوز، مک، لینوکس، iOS و یا اندروید، برای کار با این دستگاه و انجام تراکنش‌ها بهره بگیرید. به این منظور ابتدا برنامه Ledger Live را بر روی سیستم عامل مورد نظر خود نصب کنید و به کیف پول خود متصل شوید. کیف پول Nano X، یک عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای امن در اختیار شما می‌گذارد که باید آن را در مکانی امن محفوظ نگه دارید.

چرا که این عبارت در استفاده‌های روزمره کاربردی نداشته و فقط در مواقع خاصی چون گم شدن کیف پول، دزدیده شدن آن و یا از بین رفتن Ledger Nano X، جهت بازیابی داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سپس در مرحله نهایی، از شما درخواست مطرح کردن یک رمز صورت می‌گیرد. در نتیجه باید یک پین 4 رقمی را انتخاب کنید تا برای استفاده‌های روزمره، امنیت تراکنش‌های شما تضمین شود.

 

مزایای کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس

کمپانی لجر برای تمامی محصولات خود، خصوصیات و پارامترهای مثبتی را در نظر گرفته تا سبب بهبود عملکرد کاربران شده و سطح دستگاه‌های خود را ارتقاء دهد. از این رو باید گفت لجر نانو ایکس هم از این قاعده مستثنی نبوده و پارامترهای مثبت متنوعی در طراحی ساختاری و عملکردی آن در نظر گرفته شده. در ادامه برخی از مهم‌ترین این مزایا به طور موردی تحت بررسی قرار گرفته که به شناخت هر چه بیشتر این محصول کمک می‌کند:

 

امنیت بالا

همانطور که گفته شد، استفاده از یک تراشه ایمن از جمله عوامل افزایش سطح امنیتی کیف پول سخت‌افزاری نانو ایکس بوده که به کارگیری تکنولوژی رمزنگاری پیشرفته و کلیدهای خصوصی، سبب شده تا دسترسی هکرها به داده‌های داخلی این محصول، غیر ممکن باشد. از طرفی امکان حذف اتصال با بلوتوث و به کارگیری کابل USB-C سبب شده تا خیال افراد حتی از بابت نحوه اتصال هم راحت شود‌.

 

انعطاف‌پذیری

همانطور که پیش‌تر گفته شد، کیف پول Nano X به لحاظ سیستم عامل متصل، محدودیتی ایجاد نمی‌کند و قابلیت اتصال بلوتوثی سبب شده تا افراد بتوانند حتی از اندروید و IOS هم برای کار با این کیف پول سخت‌افزاری بهره بگیرند. به همین دلیل می‌توان گفت انعطاف‌پذیری دستگاه مورد بحث، در مقایسه با نمونه‌های مشابه از برندهای دیگر، بالاتر بوده است.

 

پشتیبانی از انواع رمز ارزها

تنوع در پشتیبانی از رمز ارزها، به عنوان یکی دیگر از مزایای کیف پول مورد بحث، سبب شده تا این دستگاه شرایط مطلوبی را برای متقاضیان فراهم آورد. در این حالت افراد می‌توانند با برخورداری از گزینه‌های مختلف، انتخاب‌های گسترده‌تری برای پرورش سرمایه خود داشته باشند. همانطور که گفته شد، این دستگاه از بیش از 1800 سکه و توکن پشتیبانی می‌کند. در نتیجه علاوه بر انواع ارزهای مطرح، گزینه‌های کمتر شناخته شده با پتانسیل بالا هم در لیست کوین‌های پشتیبانی شده توسط این کیف پول قرار می‌گیرند.

 

سهولت در استفاده

از دیگر مزیت‌های لجر نانو ایکس، باید به سهولت بالای آن برای کاربرد اشاره کرد. در نظر گرفتن صفحه نمایش رنگی و کلید فیزیکی، سبب شده تا کار با این دستگاه سهولت بیشتری پیدا کند. به علاوه باید به این نکته اشاره کرد که دکمه‌های فیزیکی این دستگاه در ارتقاء سطح امنیتی آن هم مؤثر هستند و اجازه دسترسی هکرها را نمی‌دهند.

 

پشتیبانی از برنامه‌های جانبی

قابلیت پشتیبانی از برنامه‌های جانبی در میان ویژگی‌های مثبت لجر نانو ایکس، سبب شده تا افراد در امور مدیریتی عملکرد بهتری داشته باشند و بتوانند به راحتی با نصب برنامه‌های جانبی، کنترل گسترده‌ای روی تراکنش‌ها و معاملات خود پیدا کنند.

 

قابلیت بازیابی

با توجه به آنچه گفته شد، این دستگاه یک کد 24 عددی تعریف می‌کند که برای بازیابی دیتا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت در شرایطی که کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس آسیب ببیند، گم شود، دزدیده شود و یا به هر دلیلی از بین برود، شما می‌توانید داده‌های خود را بازیابی کنید.

علاوه بر این فاکتورها، پارامترهای مثبت به مراتب بیشتری را می‌توان در رابطه با لجر نانو ایکس مورد بحث قرار داد که هر یک به نحوی سبب عملکرد ایده‌آل این دستگاه شدند و آن را به یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری تبدیل کرده‌اند.

 

در حالت کلی باید گفت نانو ایکس به عنوان یکی از محصولات فوق‌العاده‌ پیشرفته شرکت لجر، می‌تواند برای انجام تراکنش‌های مربوط به ارز دیجیتال، گزینه‌ای ایمن و معتبر باشد و به خوبی از دارایی شما در برابر تهدیدات آنلاین محافظت کند. از این رو اگر امنیت و نیز عملکرد کیف پول سخت‌افزاری برای شما اهمیت دارد، Ledger Nano X می‌تواند انتخاب مناسبی به منظور حفظ دارایی ارز دیجیتال و انجام تراکنش‌های ایمن باشد.

برای خرید لجر نانو ایکس میتوانید با تهران دیوایس تماس حاصل فرمایید.

4 دیدگاه در “معرفی لجر نانو ایکس

  1. محسن حسنی گفت:

    سلام خسته نباشید
    لجر های نانو ایکس جدید تون چند قیمتن؟
    تخفیفم هم دارن؟؟
    من 2 تا میخوام

  2. alireza ghasemi گفت:

    سلام من هفته پیش ازتون خرید کردم
    فقط برای استفاده از Ledger Live باید vpn روشن باشه؟

    1. admin گفت:

      درود بر شما
      بله نیاز هست روشن باشه

  3. مهین تاج الدینی گفت:

    سلام ظهر بخیر
    برای خرید از چه طریقی بایر اقدام بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *